FUNDUSZ SPRAWIEDLIWOŚCI

wtorek, 10.07.2018

Dzięki dotacji z Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Urzędu Miejskiego nasza jednostka wzbogaciła się o defibrylator AED marki PHILIPS. Nowe urządzenie przekazał osobiście burmistrz Marcin Orzeszek.

Rodewald 2018

poniedziałek, 09.07.2018

Od 2004 roku nasza jednostka MDP uczestniczy w obozie sportowo-pożarnyczm organizowanym przez strażaków z powiatu Nienburg/Wasser.
    Tegoroczny obóz,odbył się w miejscowości Rodewald w dniach 29 czerwca - 8 lipca 2018r.  Warto wiedzieć ,iż co rok gospodarzem oraz przygotowaniem obozu zajmuje się inna jednostka straży oraz społeczność lokalna z danej wioski. Przez okres 15 lat tylko dwukrotnie zdarzyło nam się nie uczestniczyć a było to w 2008 roku w miejscowości Rodewald oraz w 2016 w Münchehagen.

W tegorocznym obozie uczestniczyło 1250 osób (68 drużyn) z czterech państw. Nasza drużyna liczyła 14 druhów MDP oraz czterech opiekunów. Warto zaznaczyć, iż dwóch opiekunów, Marcin oraz Adrian widoczni na zdjęciach poniżej,przez okres ponad  10 lat uczestniczyli jako druhowie MDP,       a w  tym roku, po raz drugi pełnili już funkcję opiekunów.

W czasie tegorocznego pobytu mieli również okazję do udzielenia wywiadu na temat swojej historii na obozie, opowiedzenia jak im się tam podoba oraz o tym jak zaczęła się współpraca naszej jednostki z partnerską jednostką DARLATEN z Niemiec.

Miejscowość Rodewald przywitała nas pierwszego dnia temperaturą ponad trzydzieści stopni ,i tak zostało już przez kolejne dziewięć dni aż do końca. Warunki były istnie pustynne, od świtu do zachodu słońca żadnej chmurki. Na całe szczęście tuż przy samym obozie znajdował się basen, na który chodziliśmy prawie codziennie.
Wszystkie 10 dni które byliśmy na obozie były spędzone bardzo aktywnie. Nasza jednostka posiadała dwie grupy wiekowe, jedną powyżej 14 lat oraz młodszą do 14 lat. Młodsza grupa swoje konkurencje rozgrywała od godziny 9;00 do obiadu, a starsza grupa od 14;00 do kolacji.
Nasi druhowie MDP brali udział między innymi w takich konkurencjach jak siatkówka, piłka nożna, zbijak, indiaka gra terenowa oraz zawody strażackie według regulaminu ctif.
Warto wspomnieć , że młodsza drużyna w tym roku zajęła drugie miejsce w piłce nożnej do lat 14.
Zanim zdążyliśmy się dobrze zaklimatyzować, dziesięć dni zleciało i szykowaliśmy się do powrotu.
My również złożyliśmy swoje łóżka, namioty i ruszyliśmy na pożegnalny apel, po czym udaliśmy się w drogę powrotną do Polski.
Za rok wracamy do miejsowosći Hoya, gdzie byliśmy już dziesięć lat temu.

Międzygminne zawody sportowo-pożarnicze 2018

poniedziałek, 11.06.2018

Strażacy-ochotnicy z Ciepłowód okazali się najlepsi w międzygminnych zawodach sportowo-pożarniczych, które odbyły się 9 czerwca na boisku w Olbrachcicach Wielkich.

W zawodach wystartowało łącznie sześć jednostek - cztery z gminy Ząbkowice Śląskie oraz dwie z gminy Ciepłowody. Zawodnicy tradycyjnie rywalizowali w dwóch konkurencjach: najpierw pokonali sztafetę z przeszkodami 7x50 metrów, a następnie wykonywali ćwiczenie bojowe. W obu konkurencjach najlepsi okazali się strażacy-ochotnicy z Ciepłowód, uzyskując czasy: 50.91 sek. w sztafecie i 38.74 w ćwiczeniu bojowym. Na drugim miejscu  uplasowała się nasza drużyna, a trzecią pozycję zajęła jednostka OSP Tarnów.

X Potworny Zlot za nami

niedziela, 10.06.2018

Stowarzyszenie MOTOFRANKENSTEIN od 10  lat organizuje w Ząbkowicach Śląskich Potworny Zlot Motocyklowy. Na plantach zamkowych przez trzy dni można było spotkać kilkuset motocyklistów z całego kraju oraz Europy. W piątek i sobotę na zamku odbyły się koncerty muzyczne i wspólna zabawa. Tradycyjnie w sobotę odbyła się Parada motocyklowa, która zgromadziła w rynku wielu mieszkańców oraz setki pięknych maszyn. Niedziela zawsze zarezerwowana jest dla najmłodszych, gdzie mogą przejechać się na motocyklach, uczestniczyć w różnych konkurencjach oraz oglądać sprzęt straży pożarnej, straży granicznej ,policji.